Vállalati részvétel a felsőoktatásban: az etikusabb e-kereskedelem a cél

Vállalati részvétel a felsőoktatásban - oktatás

Pályakezdőként is lehetséges azonnal hasznosítható tudás birtokában lenni – ehhez járul hozzá a pécsi RG-STÚDIÓ. Az online marketing területén működő vállalkozás számára kiemelten fontos a szakemberek utánpótlása, és az, hogy a frissen végzett diplomások naprakész tudás birtokában és egy etikus üzleti magatartást képviselve lépjenek a munkaerőpiacra. Ennek érdekében vállalnak aktív szerepet a Milton Friedman Egyetem úttörő kezdeményezésében.

Lassan másfél éve annak, hogy a Milton Friedman Egyetem elindította a Digitális Üzleti stratégiák című specializációját. A Gazdálkodás és menedzsment szakos hallgatók számára elérhető képzés lényege, hogy alapvető közgazdasági és marketing ismeretek elsajátítása mellett a jelen és a jövő trendjei, a legfrissebb gazdasági és technológiai ismeretek és egy kifejezetten gyakorlati tudás elsajátítására nyíljon lehetősége a hallgatóknak. A képzés egyedisége a naprakész megoldások mellett az, hogy az oktatásba az üzleti élet meghatározó szereplői kapcsolódnak be, akik a mindennapi munkájuk során felhalmozott gyakorlati tapasztalat konkrét átadását vállalták.

– Azt tapasztaltuk az elmúlt évek során, hogy végzett hallgatóinknak nagy szükségük van olyan gyakorlati tudásra, amelyet azonnal használhatnak munkahelyükön. Olyan képzést állítottunk össze, ahol az üzleti élet, elsősorban a digitális marketing hozzáértő szereplői mutatják meg a szakma sajátosságait, a legfontosabb tudnivalókat olyan részletességgel, hogy egy végzett hallgató képes legyen azonnal megtervezni és menedzselni onlinemarketing-kampányokat. Ehhez kerestünk partnereket. – ismertette a képzés indításának motivációit Dr. Hárskuti János, a Milton Friedman Egyetem docense. – A képzés a legmodernebb digitális megoldásokra helyezi a fókuszt, de átfogó szemléletet képvisel. A gyakorlati kampánymenedzsment mellett a kampánytervezés, a digitális kommunikáció, az e-kereskedelem és az online marketing társadalmi hatásai, következményei mind a tananyag részét képezi, hogy minél szélesebb perspektívából közelítsenek hallgatóink a kérdéshez, és minél több gyakorlati tapasztalatra tegyenek szert – tette hozzá a képzésvezető.

A specializáció óráinak jelentős részét, mintegy 20%-át a pécsi RG-STÚDIÓ biztosítja az egyetemmel együttműködve. Az online marketing cég üzleti irányelve a folyamatos fejlődés, a munkatársak képzése, a legújabb megoldások ismerete. Ezt a szemléletmódot alkalmazzák az oktatás során is. Minderre már csak azért is szükség van, mert az online marketing szinte napról napra változik, és könnyen előfordulhat, hogy egy-egy megoldás akár heteken belül elavulttá válhat.

– Nagyon fontosnak tartjuk, hogy olyan marketing szakemberek dolgozzanak az üzletágukban, akik naprakész tudással rendelkeznek, és nem csak elméletben ismerik a megoldásokat. – mondja Erős Gábor, az RG-STÚDIÓ tulajdonosa. – De ezt a szakmai tudást nem féltett kincsként kezeljük, hanem különböző formában meg is osztjuk. Rendszeres szolgáltatásunk a mentori tanácsadás, amely egy-egy cég vagy vállalkozás számára nyújt online oktatás formájában konkrét segítséget a digitális marketing területén. Az itt szerzett oktatási tapasztalatunk nagyban hozzájárult ahhoz, hogy – a hallgatói visszajelzések alapján – egy sikeres tantárgy oktatásában vegyünk részt. Ami ezen felül elkötelezett bennünket a program és a Milton Friedman Egyetem kezdeményezése mellett, az az online kommunikáció és marketing társadalmi hatásainak hangsúlyozása. Tapasztalataink szerint a vásárlók még mindig bizalmatlanok az online vásárlásokkal kapcsolatban – és nem ok nélkül. Számtalan példa látható olyan megoldásokra, amikor a vásárló nem azt kapja, amit szeretett volna. Ebben pedig mind a webáruháznak, mind az online marketingnek óriási felelőssége van. Azért is csatlakoztunk ehhez a képzéshez, hogy
megragadhassuk azt a lehetőséget, hogy a jövő szakemberei számára a felelős és etikus üzleti
hozzáállást megmutathassuk, elültethessük bennük ennek a szemléletnek az alapjait.

Írj kommentet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>