Így fogná a fogyatékkal élő személyek kezét a jövő generációja

Így fogná a fogyatékkal élő személyek kezét a jövő generációja - sajtóközlemény

Nyitottságot, toleranciát és támogatást sugároznak azok a rajzok, amelyeket a Pécsi Kovács Béla Általános Iskola növendékei készítettek a Fogd A Kezem Alapítvány felhívására.

Egy általános iskolában mindennapos dolog, hogy rajzpályázati felhívással találkoznak a diákok, szülők és tanárok. A számos felhívás közül azonban kevés érzékenyíti a társadalmat a fogyatékossággal élő személyek támogatására és elfogadására. A pécsi székhelyű Fogd A Kezem Alapítvány és a Pécsi Kovács Béla Általános Iskola közös pályázatának ezúttal az intellektuális akadályozottsággal élő személyekkel való együttélés lehetőségei volt a témája.

Így fogná a fogyatékkal élő személyek kezét a jövő generációja - sajtóközlemény“Te hogyan fogod a kezem?” – szól annak a rajzpályázatnak a felhívása, amely során a diákok azzal kapcsolatban készíthettek rajzokat, hogy ők milyennek látják a fogyatékkal élők helyzetét, hogyan segítenék mindennapjaikat és beilleszkedésüket a többségi társadalomba.

– Az elkészült rajzok egytől egyig fantáziadús és kreatív alkotások, amelyek azt tükrözik, hogy a téma valóban megérintette a gyerekeket, és ténylegesen elgondolkodtak azon, hogy miként segíthetik értelmi sérült személyek életét – mondja Tóth Péter, a Fogd A Kezem Alapítvány intézményvezetője. – A rajzpályázattal elsősorban az volt a célunk, hogy egy számunkra igen fontos témára felhívjuk a város lakosságának, azon belül is a legfiatalabb korosztálynak a figyelmét. Hiszen minél korábban elkezdünk beszélni a fogyatékossággal élő személyek helyzetéről, annál érzékenyebb és toleránsabb társadalmat tudunk építeni – teszi hozzá Tóth.

Így fogná a fogyatékkal élő személyek kezét a jövő generációja - sajtóközleményA Pécsi Kovács Béla Iskola az alapítvány Terápiás- és Munkaotthona közelében található, ezért is vágott bele a kezdeményezésbe a két intézmény. De a földrajzi közelségnél fontosabb az a cél, hogy az iskolában tanulók minél többet halljanak és beszéljenek a fogyatékosságról, illetve a fogyatékossággal élő személyek mindennapjairól.

– Iskolánkban mindig is törekedtünk arra, hogy befogadó és toleráns magatartásra neveljük diákjainkat. akár a világnapok, akár ilyen pályázatok kapcsán érzékenyítjük őket. A Fogd a Kezem Alapítvány felhívását örömmel fogadtuk, hiszen ez alkalmat adott számunkra, hogy egy fontos témáról tudjunk diákjainkkal közösen gondolkodni, és még nagyobb hangsúlyt fektessünk az emberi értékekre – mondja az intézményt vezető Rotterné Gál Zsuzsanna – Ugyanakkor ennek a rajzpályázatnak a legnagyobb hozadéka, hogy diákjaink találkozhatnak és személyes kapcsolatot, ismeretséget köthetnek az alapítvány gondozottjaival.

Erősítvén ezt a találkozást, a rajzok alkotói nem csupán az alapítvány kliensei által készített ajándékcsomagot vehették át, hanem egy közös foglalkozáson is részt vesznek, ahol együtt dolgozhatnak értelmi sérült személyekkel, és a közös alkotás révén még szorosabb kapcsolat alakulhat ki a gyerekek és az ellátottak között.

A rajzpályázat az EFOP-2.2.25-22-2022-00015 – Új támogatott lakhatás férőhelyek kialakítása a Fogd a Kezem Alapítványnál című uniós pályázat keretében zajlott. Az infrastrukturális beruházásokat is megvalósító pályázat egyik össztársadalmi célkitűzése az, hogy minél szélesebb körben ismertté tegye az alapítvány tevékenységét, szolgáltatásait, illetve felhívja a figyelmet az intellektuális akadályoztatottsággal élők helyzetére, mindennapi gondjaira, és az ezeket javító lehetőségekre.
A rajzpályázaton elkészült alkotások megtekinthetők az intézmény aulájában.

Így fogná a fogyatékkal élő személyek kezét a jövő generációja - sajtóközleményA projekt Magyarország kormánya megbízásából az Európai Unió támogatásával valósul meg.

További információ: kapcsolat@fogdakezemalapitvany.hu

Írj kommentet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>